lunes, 9 de noviembre de 2015

Dispositius mòbils dins de l'aula




Els centres escolars sempre estan en presència de nous entorns, nous reptes , eines i recursos. Actualment el que agafa més rellevància és la incorporació dels dispositius mòbils a l’aula. Tot i així, molts professionals de l’educació i les famílies veuen aquesta incorporació a les aules com un perill, amenaça o distracció, això esdevé per la falta d’informació i formació per part dels docents i els familiars.

Els docents han de conèixer àmpliament les diferents eines i recursos que existeixen per saber utilitzar correctament els dispositius mòbils, és a dir han de tindre una base digital sòlida i adaptar aquesta tecnologia a la seva vida quotidiana. No només els docents, les famílies també juguen un paper molt important ja que han de tindre una implicació en aquestes noves eines educatives.
Per tot això el repte educatiu actual és saber utilitzar tot el que ens ofereixen aquests dispositius per extreure’n resultats acadèmics exitosos.

Els dispositius mòbils ens permeten:

-      Immediatesa, és a dir, un qüestió es pot resoldre en el mateix moment sense la necessitat d’esperar al dia següent.
-      Col·laboració, més cohesió de grup per solucionar qualsevol problema.
-      L’alumne és protagonista del seu propi aprenentatge.
-      Aprenentatge informal i contextual.
-      Més manipulació ja que és un material fàcil de transportar.
-      Més diversió

S’ha de recrear l’educació per millorar-la i transformar-la. S’han de desenvolupar noves estratègies per obtenir resultats exitosos, amb originalitat, fluïdesa, flexibilitat i motivació.
Els alumnes han de veure que els dispositius digitals que utilitzen quotidianament per comunicar-se, divertir-se, informar-se i crear contingut vinculat als seus interessos, també els hi és útil per veure l’aprenentatge d’una manera diferent.


Una possible desavantatge és l’ús inadequat que pot provocar distraccions en l’estudi.  

1 comentario:

  1. Hola. Crec que el repte es mes important per a els educadors que no per a els alumnes. Sobre tot si cal transformar i adaptar tot el que hi havia abans a aquest nou contexte mobil i digital. Una altre cosa es crear nous continguts, que aixo ja es pot fer directament. Pero no se, crec que hi costara aquest proces. De moment, hi haura una mica de desorientacion. Pero pasara. Salutacions.

    ResponderEliminar