lunes, 14 de diciembre de 2015

Disseny i creació de materials educatius

El OER (Open Educational Resources) és un moviment global que pretén portar l’educació de qualitat als mestres i estudiants de tot arreu.

També el OER son recursos educatius que complementen i faciliten l’aprenentatge, la recerca i l’ensenyament.


Aquests recursos es troben a la xarxa, són de domini públic i lliures; i els aspectes que hi podem trobar son els següents:

  1. Aspectes tecnològics
  2.  Aspectes metodològics
  3.   Aspectes legals, llicència.
Per dissenyar un recurs metodològic o didàctic hem de tenir em compte les diferents tipologies d’aprenentatge:

  •  Doer: s’aprén mitjançant la pràctica.
  • Feeler: s’apren mitjançant sentiments, emocions i motivacions.
  • Thinker: s’encarrega dels aspectes lògics i de raonament.
  • Observer: s’encarrega d’extreure informació a partir dels aspectes de la part teòrica.

Per tal que hi hagi una bona creació i utilització dels recursos seria necessari que es puguin compartir, reutilitzar i modificar i que estiguin sempre disponibles.

Aquest material ha de constar del següent disseny:
  1. .Tema o tòpic general
  2. .Objectius
  3. .Preguntes per assolir els objectius
  4. .Activitats a realitzar per el participant
  5. .Recursos lliures que s’utilitzaran
  6. .Existència del "feedback" envers la pregunta i la resposta per tal de crear una motivació immediata
  7. Avaluació i revisió del material que s’ha creat.
Per acabar algunes de les eines que es poden fer servir per la creació de recursos són: JClic, Educaplay, Ardora, Speak, QuizFaber...












No hay comentarios:

Publicar un comentario