Ens trobem en un moment de la història en que els mètodes que havien regit l'educació des del principi dels temps han quedat desplaçats i totalment obsolets. És un fet al que no se li pot atribuir cap més culpable que la vertiginositat de la nostra evolució tecnològica, que evoca a que cada cop més les nostres creacions que són producte de l'evolució les qualifiquem d'anacròniques abans. Però com que els temes troncals a partir dels quals desenvolupem tot el contingut d'aquest bloc són la tecnologia i l'educació, centrem-nos en explicar com el progrés tecnològic ens brinda millores significatives per donar-hi un tomb a l'educació i adaptar-ho de tal manera perquè els resultats siguin el més eficaços possibles i els alumnes tinguin la suficient motivació perquè això els ajudi a posar-s'hi amb ganes.
El Flipped Classroom és un concepte anglès que significa classe invertida que es tracta de canviar l'ordre que concebem com a normal a la classe: el professor en una hora a l'aula imparteix els continguts curriculars i mana deures perquè els alumnes fagin plausible el que han après a classe. Si fem efectiu el que predica el Flipped Classroom, donaríem recursos -principalment digitals- perquè els alumnes a casa seva treballessin el contingut teòric i, a l'endemà a classe, siguessin aquests els que dictessin el ritme de l'aula amb les seves preguntes a l'hora de fer els exercicis que proposa el professor. D'aquesta manera passaríem d'una educació en que se centra exclusivament en el que sap el professor per començar a obrir-nos camí cap a una educació on el centre és l'alumne, la seva curiositat i les seves habilitats.
En resum, aquest nou mètode que exposem ens serveix bàsicament per la resolució de dubtes que sorgeixen a partir del prèvi treball que han fet els estudiants per part seva a casa i poguer dedicar la classe a fer excercis molt més pràctics que donaran una millor significació als continguts teòrics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario